Image
Image

Generelt

Du kan blive kunde på 2 måder:
1: Hvis du har NemId og ikke har en hemmelig adresse, kan du på www.GreenSpeak.dk blot trykke på det abonnement, du ønsker og følge bestillingsflowet.
2: Har du ikke Nemid eller har du hemmelig adresse, ringer du bare til vores kundeservice, der meget gerne vil hjælpe dig.

Det er en fordel, at du har SIM kortnummeret klar, det er det lange nummer, der står på dit SIM kort.

Telefon: 71 79 71 79
Åbningstid: Alle hverdage: 09:00 – 16:00
Email: vip@GreenSpeak.dk

Tip 1: Det er vigtigt, at du IKKE opsiger din gamle aftale, hvis du gerne vil beholde dit telefonnummer.

Tip 2: Vælger du at få et nyt nummer hos GreenSpeak, skal du selv huske at opsige dit gamle telefonnummer.

Din Telefonsvarer er automatisk slået til, og dine opkald vil automatisk blive stillet videre, når du er optaget, har slukket mobilen eller du er uden for dækning.

Ring 60 500 000 for at aflytte din Telefonsvarer.

Har du ikke brug for din Telefonsvarer, kan du nemt og enkelt slå den fra. Du kan til enhver tid slå den til igen.

Slå Telefonsvarer fra  Indtast  ##002# og tryk på opkaldstasten. Når du modtager beskeden “Viderestilling, alle sletninger lykkedes” er din Telefonsvarer slået fra. 
Slå Telefonsvarer til igen  Indtast **004*60500000# på din mobil og tryk på opkaldstasten. Når du modtager beskeden “Viderestilling med forbehold. Registrering lykkedes” er din Telefonsvarer slået til igen
Telefonnummeret er: +45 60 50 00 00
Når du får en SMS om at der er en besked til dig, kan du blot ringe op til det nummer som SMS´en er sendt fra.
Standard ringetid inden telefonsvar går i gang er 15 sekunder, dette kan forlænges op til 30 sekunder.

Mulige ringetider 15, 20, 25 eller 30 sekunder.

Man ændre ringetiden til 30 sekunder ved at ringe op til **61*004560500000**30#

Ja du kan sagtens beholde dit telefonnummer, det er blot vigtigt, at du IKKE selv opsiger din gamle aftale.
Du kan blive en del af GreenSpeak på 2 måder.
1: Hvis du har Nemid og ikke har en hemmelig adresse, kan du på www.GreenSpeak.dk/abonnementer blot trykke på det abonnement, du ønsker og følge bestillingsflowet.

2: Har du ikke Nemid eller har du hemmelig adresse, ringer du bare til vores kundeservice, der meget gerne vil hjælpe dig.

Det er en fordel,at du har SIM kortnummeret klar, det er det lange nummer, der står på dit SIM kort.

Telefon: 71 79 71 79
Åbningstid: Alle hverdage: 09:00 – 16:00
Email: vip@GreenSpeak.dk

GreenSpeak har valgt Telenor som vores leverandør, Telenor er et af Nordens største teleselskaber og har mange års erfaring på markedet. Telenor og Telia har slået deres netværk sammen, hvilket giver vores kunder en super god dækning og et godt stabilt mobilnetværk.

Se dækningskort her

Nej, dit gamle telefonnummer og dit gamle abonnement vil virke helt op til dagen, hvor dit nummer overgår til GreenSpeak.
Vælger du at få et nyt nummer, skal du selv huske at opsige din gamle aftale.
Det er vigtigt at huske på, at det kan tage 5 hverdage, fra bestillingen inden dit nye SIM kort ankommer.
Ja det gør det.
GreenSpeak har valgt, at alle vores kunder får tilsendt et 3-1 SIM kort, så vi er sikre på, at det passer i alle slags telefoner.
Ja, alle vores SIM kort med data, kan du sætte i din iPad eller Tablet.
Tip: Hvis du har en SmartPhone, kan telefonen ofte bruges som en WIFI router, det vil sige, at du ikke behøver at have et separat abonnement til din Tablet, Ipad eller computer.
SIM-kort-nummeret – også kaldet ICCID – finder du på det lille chip-kort, som sidder i mobiltelefonen. På de fleste mobiltelefoner, skal du tage SIM-kortet ud af telefonen for at aflæse nummeret, der består af mellem 11 og 20 cifre.
Aflæs SIM-kort-nummer på mobilen

På iPhone, iPad og Windows Phone kan du aflæse SIM-kort-nummeret direkte i telefonens indstillinger. På Android-mobiler kan du desværre ikke finde SIM-kort-nummeret direkte på telefonen. I stedet kan du benytte gratis-app’en“SIM-kort Information” fra Google Play

iPhone og iPad: Tryk på Indstillinger, Generelt og til sidst Om. SIM-kort-nummeret står ud for ICCID.

Skulle du være uheldig og miste dit SIM kort kan du bestille et nyt ved at kontakte kundeservice. Telefon: 71 79 71 79 Alle hverdage: 09:00 – 16:00 Husk at spærre det gamle SIM kortet via Min konto så der ikke sker misbrug.

Virksomheden producerer ikke fysiske varer, så i den forstand udleder vi ikke CO2, men vores hjemmeside og brugen af denne er selvfølgelig CO2 neutral. Se certifikat her. Derudover bruger vi udelukkende cykler og offentlig transport, og vi forsøger generelt at tænke over, hvordan vi gebærder os i vores daglige liv.

Læs med her, hvis du vil høre mere om, hvilke forholdsregler du kan tage over for svindelnumre via telefonen. Vi gennemgår seks tips i samarbejde med netkabet.dk.

1. Ring ikke tilbage til et nummer, du ikke kender

Hvis du ikke kender det nummer der har forsøgt at kontakte dig, er en god tommelfingerregel, at du ikke skal ringe tilbage. Det gælder især, hvis du kan se, at nummeret stammer fra et andet land end Danmark.

2. Undgå at opgive personfølsomme oplysninger over telefonen

Du har sikkert hørt det før, men det kan ikke siges nok gange. Du må aldrig opgive personfølsomme oplysninger over telefonen, og særligt hvis det er personer du ikke kender personligt.

Svindlere har mulighed for at opsnappe disse data, og så opstår problemet. Telefonsvindlerne er oftest ude efter dine penge, og jo flere oplysninger svindleren kender om dig, jo nemmere er det for vedkommende at snyde dig, eller udgive sig for at være dig.

3. Undersøg numre, du ikke kender

I forlængelse af det første råd i denne guide bør du altid tjekke numre du ikke kender, inden du eventuelt ringer nummeret op igen. Det kan du gøre på forskellige måder, blandt andet ved hjælp af siden ukendtnummer.dk, på krak.dk eller Google.

4. Undgå at få dit nummer vist på offentlige sider

Ligger dit nummer offentligt tilgængeligt, er det nemmere for svindlere at få kontakt til dig.

Undgå derfor at have dit nummer offentligt stående på eksempelvis din Facebook-side, og giv kun nummeret til folk du rent faktisk gerne vil modtage opkald fra.

5. Ignorer spamopkald

Nogle mennesker oplever at blive kontaktet mange gange om dagen af svindlere, der prøver at få hul igennem. De fleste mister dog interessen, hvis du over en længere periode ikke reagerer på deres henvendelse.

Bliver du netop nu kimet ned, skal du så vidt muligt undlade at tage telefonen. Så mister de interessen for dit nummer, og efter noget tid vil opkaldene formodentlig stoppe.

6. Bloker spamopkald

Du har også mulighed for at blokere for bestemte opkald. Det kan du gøre via en app eller ved hjælp af softwaren på din smartphone. På Internettet findes forskellige guides til, hvordan du specifikt på din telefon kan blokere for indgåede opkald fra bestemte telefonnumre.

En god app er Truecaller, som netop arbejder med at identificere numre, som anvendes til fup og spam, og de viser dig hver gang der ringer et nummer de har flagged som spam.

EU

Den nye EU roaming-lovgivning pr. 15/6-2017 gør, at hvis din aftale kan benyttes i EU/udlandet skal du frit kunne benytte inkluderet taletid og data som om du var i Danmark.
For at du kun skal betale for at have adgang til tale og data i udlandet, hvis du har brug for det, har vi indført 2 typer abonnementer.
DK-abonnementerne – Som kan bruges når du kun opholder dig i Danmark.
EU Roaming-abonnementerne – Hvor du kan bruge den inkluderede tale og en del af din data når du er på ferie i EU, samt benytte din telefon i resten af verden.
’DK’-abonnementer kan kun bruges fra Danmark og det er ikke muligt at benytte telefoni og data, når du er i udlandet
’EU’-abonnementer kan benyttes både i udlandet og i Danmark.
Både EU og DK abonnementer kan som udgangspunkt benyttes til at ringe til udlandet – Se udlandspriserne her

Hvis du ikke ønsker at kunne ringe til udlandet fra Danmark, kan du via kundeservice lukke for udlandstelefoni.

Med EU abonnement kan du bruge dit abonnement i EU uden at skulle betale ekstra. Har du et EU-abonnement, har du det antal timer, som er inkluderet i din pakke, samt fri SMS og MMS til rådighed i hele EU.
Du kan samtidig bruge en del af den data, der er inkluderet i dit abonnement, når du befinder dig i EU – mængden beregnes ud fra ’Fair usage policy ’ (se beskrivelse nedenfor)
I forhold til EU’s reguleringer, er der indført en ’fair usage policy’ på data. Det vil sige, at du ikke kan bruge al din data i udlandet, men en del af den, der er aftalt på forhånd.
Det vil altid fremgå af dit abonnement, hvor meget data der er inkluderet i EU.
Emojis i SMS kan bestå af op til 90 tegn og da en SMS maks kan bestå af 160 tegn vil en SMS med en eller flere Emojis bliver opdelt i flere SMS, som hver bliver opkrævet separat.
Produktet skal tilmeldes mindst 24 timer inden afrejse, da vi ellers ikke kan garantere at det virker i udlandet.
Det er vigtig at du skifter mens du er på det danske netværk.
Vær opmærksom på evt. binding af dit nuværende abonnement.

Har du spørgsmål eller brug for hjælpe til at skifte så skriv til vip@GreenSpeak.dk

Ja der bliver spærret for data når du har opbrugt det der er inkluderet i abonnementet.
Når data er opbrugt får du en SMS med mulighed om at tilkøbe 1 eller 5 GB data, der vil virke resten af måneden.

Nej, dette er ikke inkluderet.
Hvis du ringer fra Danmark til et andet EU land, så gælder almindelige udlandspriser. Se priserne her

Ja, hen over en fire måneders periode, må du opholde dig i et andet EU eller nordisk land i maksimalt halvdelen af tiden.
Opholder du dig længere udenlands, vil du blive varslet herom og der vil blive pålagt det til enhver tid tilladte roaming-tillæg, se priserne her.
Greenspeak til Greenspeak og Fri Facebook gælder ikke i udlandet.

Hvis du har et EU abonnement får en SMS med informationer om din aftales rammer når din telefon registreres på et udenlandsk netværk.
Det er vigtig at du tilmelder dig mindst 24 timer inden afrejse fra Danmark.
Har du brug for hjælp til skiftet, Så kontakt os på vip@GreenSpeak.dk eller Facebook.