FAQ

Generelt

EU

Du kan blive kunde på 2 måder:
1: Hvis du har NemId og ikke har en hemmelig adresse, kan du på www.GreenSpeak.dk blot trykke på det abonnement, du ønsker og følge bestillingsflowet.

2: Har du ikke Nemid eller har du hemmelig adresse, ringer du bare til vores kundeservice, der meget gerne vil hjælpe dig.

Det er en fordel, at du har SIM kortnummeret klar, det er det lange nummer, der står på dit SIM kort.

Telefon: 72 12 86 16
Åbningstid: Alle hverdage: 08:00 – 20:00
Email: Kundeservice@GreenSpeak.dk

Tip 1: Det er vigtigt, at du IKKE opsiger din gamle aftale, hvis du gerne vil beholde dit telefonnummer.

Tip 2: Er der ingen binding på dit gamle abonnement, vil overgangen kunne ske på meget få dage; dette giver dog nogle gange udfordringer, da Post Danmark ikke er så hurtige til at aflevere breve.
Vi anbefaler derfor, at du kontakter kundeservice og beder om at få sat nummerporteringsdatoen til en hverdag, der ligger mindst 5-7dage fra bestillingsdatoen.
På denne måde er der størst chance for, at dit nye SIM kort er kommet frem, inden du skifter.

Tip 3: Vælger du at få et nyt nummer, og opsiger du din gamle aftale, er det vigtigt at huske på, at det kan tage 5 hverdage, inden dit nye SIM kort ankommer.

Du kan slette viderestillingen til din mobilsvarer direkte på mobilen, hvis du ikke ønsker, at folk skal kunne lægge beskeder til dig.
Du kan slette mobilsvarernummeret i mobiltelefonens menu under punktet “Omstilling” eller “Viderestilling”.
Alternativt kan du læse dig frem til, hvordan du gør dette i telefonens manual.

Du kan også fjerne viderestillingerne på mobilen, ved at taste ##002# og “ring op”.

Telefonnummeret er: +45 60500000
Når du får en SMS om at der er en besked til dig, kan du blot ringe op til det nummer som SMS´en er sendt fra.
Ja du kan sagtens beholde dit telefonnummer, det er blot vigtigt, at du IKKE selv opsiger din gamle aftale.
Du kan blive en del af GreenSpeak på 2 måder.

1: Hvis du har Nemid og ikke har en hemmelig adresse, kan du på www.GreenSpeak.dk blot trykke på det abonnement, du ønsker og følge bestillingsflowet.

2: Har du ikke Nemid eller har du hemmelig adresse, ringer du bare til vores kundeservice, der meget gerne vil hjælpe dig.

Det er en fordel,at du har SIM kortnummeret klar, det er det lange nummer, der står på dit SIM kort.

Telefon: 72 12 86 16
Åbningstid: Alle hverdage: 08:00 – 20:00
Email: Kundeservice@GreenSpeak.dk

Tip: Er der ingen binding på dit gamle abonnement, vil overgangen kunne ske på meget få dage; dette giver nogle gange udfordringer, da Post Danmark ikke er så hurtige til at aflevere breve.

Vi anbefaler derfor, at du kontakter kundeservice og beder om at få sat nummerporteringsdatoen til en hverdag, der ligger mindst 5-7 dage fra bestillingsdatoen.

På denne måde er der størst chance for, at dit nye SIM kort er kommet frem, inden du skifter.

GreenSpeak har valgt Telenor som vores leverandør, Telenor er et af Nordens største teleselskaber og har mange års erfaring på markedet.
Telenor og Telia har slået deres netværk sammen, hvilket giver vores kunder en super god dækning og et godt stabilt mobilnetværk.
Nej, dit gamle telefonnummer og dit gamle abonnement vil virke helt op til dagen, hvor dit nummer overgår til GreenSpeak.
Vælger du at få et nyt nummer, skal du selv huske at opsige din gamle aftale.
Det er vigtigt at huske på, at det kan tage 5 hverdage, fra bestillingen inden dit nye SIM kort ankommer.
Ja det gør det.
GreenSpeak har valgt, at alle vores kunder får tilsendt et 3-1 SIM kort, så vi er sikre på, at det passer i alle slags telefoner.
Ja, alle vores SIM kort med data, kan du sætte i din iPad eller Tablet.
Tip: Hvis du har en SmartPhone, kan telefonen ofte bruges som en WIFI router, det vil sige, at du ikke behøver at have et separat abonnement til din Tablet, Ipad eller computer.
SIM-kort-nummeret – også kaldet ICCID – finder du på det lille chip-kort, som sidder i mobiltelefonen. På de fleste mobiltelefoner, skal du tage SIM-kortet ud af telefonen for at aflæse nummeret, der består af mellem 11 og 20 cifre.

Aflæs SIM-kort-nummer på mobilen

På iPhone, iPad og Windows Phone kan du aflæse SIM-kort-nummeret direkte i telefonens indstillinger. På Android-mobiler kan du desværre ikke finde SIM-kort-nummeret direkte på telefonen. I stedet kan du benytte gratis-app’en“SIM-kort Information” fra Google Play

iPhone og iPad: Tryk på Indstillinger, Generelt og til sidst Om. SIM-kort-nummeret står ud for ICCID.

Skulle du være uheldig og miste dit SIM kort kan du bestille et nyt ved at kontakte kundeservice.
Telefon: 72 12 86 16
Alle hverdage: 08:00 – 20:00

Husk at spærre det gamle SIM kortet via “Min konto” så der ikke sker misbrug.

Det er et godt spørgsmål og vi kan faktisk ikke svare på spørgsmålet med 100% sikkerhed.
Det vi kan sige er at ingen af os ejer en bil, så vi benytter offentlig transport eller vores cykler.

Vi arbejder hjemmefra, og vi holder mange af vores møder online for at undgå unødvendig transport.

Når vi i fremtiden skal have et kontor, vil vi selvfølgelig købe den bedste strøm der er muligt og skulle vi have en bil vil det blive en el eller brint bil.

Vores hjemmeside og brugen af denne er CO2 neutral.

Skulle du være uheldig og miste dit SIm kort kan du bestille et nyt ved at kontakte kundeservice.
Telefon: 72 12 86 16
Alle hverdage: 08:00 – 20:00

Husk at spærre det gamle SIM kortet via “Min konto” så der ikke sker misbrug.

Den nye EU roaming-lovgivning pr. 15/6-2017 gør, at hvis din aftale kan benyttes i EU/udlandet skal du frit kunne benytte inkluderet taletid og data som om du var i Danmark.
For at du kun skal betale for at have adgang til tale og data i udlandet, hvis du har brug for det, har vi indført 2 typer abonnementer.

DK-abonnementerne – Som kan bruges når du kun opholder dig i Danmark.
EU Roaming-abonnementerne – Hvor du kan bruge den inkluderede tale og en del af din data når du er på ferie i EU, samt benytte din telefon i resten af verden.

’DK’-abonnementer kan kun bruges fra Danmark og det er ikke muligt at benytte telefoni og data, når du er i udlandet
’EU’-abonnementer kan benyttes både i udlandet og i Danmark.

Både EU og DK abonnementer kan som udgangspunkt benyttes til at ringe til udlandet – Se udlandspriserne her

Hvis du ikke ønsker at kunne ringe til udlandet fra Danmark, kan du via kundeservice lukke for udlandstelefoni.

Med EU abonnement kan du bruge dit abonnement i EU uden at skulle betale ekstra. Har du et EU-abonnement, har du det antal timer, som er inkluderet i din pakke, samt fri SMS og MMS til rådighed i hele EU.
Du kan samtidig bruge en del af den data, der er inkluderet i dit abonnement, når du befinder dig i EU – mængden beregnes ud fra ’Fair usage policy ’ (se beskrivelse nedenfor)
I forhold til EU’s reguleringer, er der indført en ’fair usage policy’ på data. Det vil sige, at du ikke kan bruge al din data i udlandet, men en del af den, der er aftalt på forhånd.
Det vil altid fremgå af dit abonnement, hvor meget data der er inkluderet i EU.
Produktet skal tilmeldes mindst 24 timer inden afrejse, da vi ellers ikke kan garantere at det virker i udlandet.
Det er vigtig at du skifter mens du er på det danske netværk.

Vær opmærksom på evt. binding af dit nuværende abonnement.

Har du spørgsmål eller brug for hjælpe til at skifte så skriv til GreenSpeak@GreenSpeak.dk

Ja der bliver spærret for data når du har opbrugt det der er inkluderet i abonnementet.
Når data er opbrugt får du en SMS med mulighed om at surfe videre. Prisen er derefter 0,46 kr. MB.
Nej, dette er ikke inkluderet.
Hvis du ringer fra Danmark til et andet EU land, så gælder almindelige udlandspriser. Se priserne her
Ja, hen over en fire måneders periode, må du opholde dig i et andet EU eller nordisk land i maksimalt halvdelen af tiden.
Opholder du dig længere udenlands, vil du blive varslet herom og der vil blive pålagt det til enhver tid tilladte roaming-tillæg, se priserne her

Greenspeak til Greenspeak og Fri Facebook gælder ikke i udlandet.

Hvis du har et EU abonnement får en SMS med informationer om din aftales rammer når din telefon registreres på et udenlandsk netværk.
Det er vigtig at du tilmelder dig mindst 24 timer inden afrejse fra Danmark.

Har du brug for hjælp til skiftet, Så kontakt os på GreenSpeak@GreenSpeak.dk eller Facebook.