Hvad er spoofing?
Spoofing er kort fortalt, at en svindler bruger dit telefonnummer til at forklæde sig når de ringer til andre, og prøver at snyde dem på diverse måder. På samme måde som når du får en sms/mail fra fx “PostNord” eller “Nordea” om at du skal trykke på et link eller give dine oplysninger. De fleste…
Læs mereHvad er forbrugsmax på indholdstjenester?
Forbrugsmax på indholdstjenester betyder, at der er sat et sikkerhedsloft på, hvor mange penge du kan bruge i forbindelse med fx SMS tjenester. Der er mange ting som kan blive trukket direkte på din mobilregning, hvis du sender SMS’er til afstemninger med betalingsgebyr, SMS busbilletter, SMS donationer osv. Et forbrugsmax på disse service betyder, at…
Læs mereHvorfor er der hævet penge på mit betalingskort?
Du kan opleve at der bliver optanket til din mobilsaldo, når denne går under 0,-. Normalt tankes der optil nærmeste 50, eller 100 kr. i forhold til dit forbrug og differencen vil fremgå som et plus på din mobilkonto. Her er nogle af de eksempler, der kan være årsag til optankningen: Nyere telefoner har muligheden…
Læs mereFår man en SMS når man tager til udlandet?
Hvis du har et EU-abonnement, får du en SMS med informationer om rammerne for din aftale, når din telefon registreres på et udenlandsk netværk. De angivne priser er for forbrug, der overstiger det, du har inkluderet i din pakke. Det er vigtigt, at du tilmelder dig mindst 24 timer inden afrejse fra Danmark. Har du…
Læs mereEr der begrænsninger på abonnementet i udlandet?
Ja, hen over en fire måneders periode, må du opholde dig i et andet EU eller nordisk land i maksimalt halvdelen af tiden. Opholder du dig længere udenlands, vil du blive varslet herom og der vil blive pålagt det til enhver tid tilladte roaming-tillæg, se priserne her. Greenspeak til Greenspeak og Fri Facebook gælder ikke…
Læs mereEr opkald fra Danmark til et andet EU land inkluderet?
Nej, dette er ikke inkluderet. Selvom du er på et EU- eller World-abonnement ringer du ikke gratis TIL udenlandske numre, FRA Danmark. Du ringer dog altid gratis til danske numre i udlandet (det er dog ikke altid gratis for dem at modtage opkaldet). ER DU PÅ ET EU-ABONNEMENT? Når du er på et EU-abonnement, ringer…
Læs mereHvad sker der, hvis jeg opbruger min data på ferien i EU?
Hvis du bruger al din inkluderede data, vil vi lukke for dataen, så du undgår en stor ekstra regning. Ønsker du at tilkøbe yderligere data, skal du blot følge den guide, du modtager på sms, når din inkluderede data er opbrugt.
Læs mereHvornår skal du tilmelde dig et EU abonnement for at være sikker på det virker?
Det anbefales at man skifter til en roaming aftale mindst 24 timer inden afrejse, da vi ellers ikke kan garantere, at det virker i udlandet. Hvis du har glemt det, kan det godt lade sig gøre, man skal efter skiftet blot følge denne guide. Aktiver dataroaming i telefonens indstillinger. (Kun ved ophold i Europa) Slå…
Læs mereAdvarsel – Emojis i SMS uden for Europa
Emojis i SMS kan bestå af op til 90 tegn og da en SMS maks kan bestå af 160 tegn vil en SMS med en eller flere Emojis bliver opdelt i flere SMS’er, der hver bliver opkrævet separat.
Læs mereHvad er ’Fair Usage Policy?’
I forhold til EU’s reguleringer, er der indført en ’fair usage policy’ på data. Det vil sige, at du ikke kan bruge al din data i udlandet, men en del af den, der er aftalt på forhånd. Det vil altid fremgå af dit abonnement, hvor meget data der er inkluderet i EU.
Læs mere