Abonnementsvilkår

Aftalen, som du indgår med GreenSpeak

GreenSpeak ApS
Hvidkløvervej 2
5700 Svendborg

CVR-nr. 35851011

Gældende fra 27. juni 2025.

Du har indgået en eller flere aftaler med GreenSpeak. Her er detaljerne om din brug af GreenSpeaks tjenester.

GreenSpeak udbyder mobiltjenester som online mobiltjenester. Det mobile netværk drives af Telenor A/S. Telenor er ikke medejer af GreenSpeak ApS.

Abonnementsbetingelser

[#BrandName#]
CVR-nr. [#BrandCVR#]
[#BrandAddressStreetAndNumber#]
[#BrandAddressPostalCode#] [#BrandAddressCity#]

Gældende fra 27. juni 2025

Du har indgået en eller flere aftaler med GreenSpeak ApS. Her er detaljerne om din brug af GreenSpeaks tjenester.

GreenSpeak udbyder mobiltjenester som online mobiltjenester. Det mobile netværk drives af Telenor A/S. Telenor A/S er ikke medejer af GreenSpeak ApS.

1. Aftalens omfang

Disse vilkår er, sammen med din ordrebekræftelse, det samlede grundlag for din aftale med GreenSpeak. Det fremgår af ordrebekræftelsen hvad aftalen omfatter, og du kan her se hvor meget tale og data, dit abonnement indeholder. Ordrebekræftelsen tilsendes på e-mail. Som kunde er du ansvarlig for at overholde vilkårene for aftalen. Du accepterer desuden at dine oplysninger videregives til teleoperatøren (GreenSpeak ApS) samt leverandøren af den tekniske løsning/support (Telenor A/S) med henblik på levering af tjenesten.

2. Aftalens parter

Du har indgået én eller flere aftaler med GreenSpeak ApS. I forbindelse med indgåelse af aftalen, forudsættes følgende:

  • At du oplyser navn, CPR/CVR-nummer og adresse korrekt og fyldestgørende.
  • At du er myndig (over 18 år) for at bestille GreenSpeaks ydelser, medmindre andet fremgår.
  • At du opgiver en gældende e-mail.
  • At du har en dansk folkeregisteradresse.
  • At du har et gyldigt betalingskort, hvis andet ikke er aftalt.

Disse personoplysninger og forhold er nødvendige for, at vi kan oprette og levere et abonnement til dig.

Efter oprettelse, har du som kunde pligt til at underrette GreenSpeak ved adresseændring eller ændring af e-mail. Underretningen skal ske telefonisk eller skriftlig til vores kundeservice. GreenSpeak kan desuden kræve dokumentation for, at oplysningerne er rigtige. Hvis du ikke informerer os rettidigt om ændring af din nye mailadresse og/eller folkeregisteradresse, kan vi opsige aftalen eller begrænse, spærre eller lukke tjenesten samt opkræve betaling for evt. resterende bindingsperiode. Eventuelle påførte gebyrer, spærring/opsigelse af abonnement eller overførsel til inkasso grundet manglende opdatering af dine kontaktoplysninger, påhviler dig.

Meddelelser fra GreenSpeak sendes til dig via SMS og/eller til den i systemet oplyste mailadresse. Disse meddelelser har samme juridiske retsvirkning mht. bl.a. betalings-, accept- og klagefrister, som hvis de var modtaget med almindelig post. Det er derfor vigtigt at du åbner og kontrollerer det vi sender dig elektronisk.
Meddelelser indeholder informationer om abonnementsaftalen som eksempelvis varslinger om ændring af priser eller vilkår. GreenSpeak kan i enkelte tilfælde vælge at sende meddelelser som et almindeligt brev.

Aftalen er bindende for GreenSpeak, når vi har kontrolleret dine oplysninger, godkendt din oprettelse og aktiveret dit SIM-kort og dine tjenester.

 

3. Fortrydelse og nummerflytning

3.1 Vilkår for nummerflytning
Ved at acceptere vilkårene, bekræfter du som nuværende ejer af mobilnummeret at du ønsker at overføre dit mobilnummer fra dit nuværende selskab til GreenSpeak. Samtidig giver du GreenSpeak fuldmagt til, med henblik på nummerflytningen, at opsige dit abonnement hos dit nuværende selskab.
Når du vælger at flytte dit nummer ved udløb af binding og/eller opsigelsesperiode, bliver dit nummer flyttet til GreenSpeak den førstkommende arbejdsdag efter din bindings- eller opsigelsesperiode er udløbet hos dit nuværende teleselskab.
Hvis du i stedet vælger en specifik dato for flytning af dit nummer, skal du være opmærksom på, at en eventuel binding på et abonnement hos dit nuværende teleselskab, vil fortsætte indtil din bindingsperiode udløber - også selv om dit nummer er overgået til GreenSpeak. I den pågældende periode betaler du muligvis både til os og dit gamle selskab, indtil bindingen er ophørt.

Ved GreenSpeaks forsinkelse/afbrydelse af din nummerflytning, kan du forvente en kompensation ud fra følgende rater:

  • Forsinkelse: 50 kr. som engangsbeløb, samt 5 kr. pr. efterfølgende hverdag.
  • Afbrydelse af telefoni i mere end 24 timer: 50 kr. som engangsbeløb, samt 50 kr. pr. efterfølgende hverdag.
  • Uretmæssig nummerflytning: Ved uretmæssig nummerflytning skal din nummerflytning annulleres senest dagen inden dit nummer overgår til GreenSpeak. Dette gøres ved at kontakte GreenSpeaks kundeservice, og det skal ske senest dagen inden overflytningen klokken 12.00.
    Hvis dit nummer mod forventning stadig overgår til GreenSpeak selvom du har bedt om at få nummerflytningen annulleret, vil kompensationen lyde på 500 kr.

For alle kompensationer gælder det, at beløbet indsættes på din GreenSpeak konto.Du kan til enhver tid bede om at få beløbet udbetalt til din bankkonto.

3.2 Fortrydelse af nummerflytning
Hvis du har fortrudt din bestilling af nummerflytning til GreenSpeak og ønsker at annullere din bestilling, har du 14 dage fra bestillingen til at fortryde. Hvis du fortryder din bestilling, skal du give kundeservice besked mundtligt eller skriftligt senest den dag, hvor fortrydelsesretten udløber. Vi anbefaler, at du giver os beskeden skriftligt, så du kan dokumentere, at du har givet os rettidig besked.
Er dit nummer allerede flyttet over til os, skal du vælge hvilket selskab der i stedet skal overtage dit nummer. Det modtagende selskab skal inden fortrydelsesfristen er udløbet, have anmodet GreenSpeak om en nummerflytning. Har vi ikke modtaget anmodningen, vil nummeret blive opsagt i stedet, og kan ikke længere flyttes. Du skal være opmærksom på, at dit tidligere selskab ikke er forpligtet til at tage dig tilbage igen. Vær også opmærksom på, at du vil blive opkrævet en rimelig pris af abonnementer, for den periode hvor der allerede er blevet leveret service til dig. Beløbet udregnes på baggrund af abonnementsprisen og antallet af dage, aftalen har været aktiv. Restbeløbet vil du få retur. Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.
Er dit nummer ikke overflyttet til os, på tidspunktet for din fortrydelse, vil vi slette din bestilling af overflyttelse til os. Vær opmærksom på, at det er dit ansvar, at du stadig kan være ved din tidligere leverandør.

3.3 Fortrydelse af nyt nummer
Har du bestilt oprettelse af et nyt nummer, har du ikke fortrydelsesret fra det tidspunkt, hvor du gennemfører bestillingen på hjemmesiden. Har du bestilt oprettelse via kundeservice, har du ikke fortrydelsesret fra det tidspunkt, hvor du godkender bestillingen via det tilsendte link.

4. Behandling af personoplysninger

GreenSpeak har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

CPR-nummer, navn, adresse, telefonnummer og mailadresse.

GreenSpeak ApS registrerer og videregiver dine personoplysninger til en række formål, som primært er med henblik på at opfylde vores kontrakt med dig og levere din ydelse til dig. Vi anvender hovedsageligt dine personoplysninger for at kunne administrere dit abonnement samt levere de ønskede tjenester til dig. Dette omfatter blandt andet, at vi indhenter kreditoplysninger, skaber og vedligeholder abonnement- og regningsinformationer, behandler trafik- og lokaliseringsdata i forbindelse med overførsel af kommunikation og debitering heraf. Vi behandler også dine oplysninger for at opfylde vores retslige forpligtelser, blandt andet til at fastslå hvor du befinder dig, hvis politi eller redningstjeneste behøver denne information og videregivelse af oplysninger til nummeroplysningen, herunder publicering på internettet, medmindre du har valgt hemmeligholdelse.

Arten af de registrerede oplysninger afhænger af, hvilken tjeneste, som din aftale vedrører. Vi registrerer blandt andet navn, adresse, IP nummer, det kaldte nummer, tidsregistrering af forbruget, samt hvor meget data, der forbruges. For mobilabonnementer registreres også SIM-kortnummer, IMEI-nummer på terminalen og lokationsdata.

Personoplysningerne registreres hos Greenspeak ApS og Telenor A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

De dataansvarlige på greenspeak.dk er Greenspeak ApS og Telenor A/S.

4.1 Samarbejdspartnere
Telenor A/S er vores tekniske løsning, og vores kundeservicesystem er udviklet og vedligeholdes af Telenor A/S. Telenor A/S har derfor adgang til systemerne og vil have adgang til alle kundeinformationer.

Telenor A/S arbejder desuden for at blokere for svindel-sms’er med ondsindede links, der forsøger at franarre dig følsomme oplysninger som f.eks. kort- eller MitID-info, når du er på deres netværk (GreenSpeak ApS bruger Telenors netværk, derfor udføres dette også ved vores kunder).
Blokering af svindel-sms’er filtrerer kun standard sms’er sendt via mobilnetværket og ikke sms’er, som sendes med dataforbindelse via iMessage (iOS) eller RCS (Android). Blokering af svindel-sms’er er en software-baseret løsning, der udelukkende identificerer sms-svindel sendt til et stort antal slutkunder og som således ikke blokerer almindelige legitime person-til-person sms-beskeder.
Servicen er ikke en garanti for, at du aldrig vil modtage svindel-sms’er eller kan blive udsat for svindel via sms, og Telenor A/S og GreenSpeak ApS har derfor intet ansvar, hvis du som kunde bliver ramt af virus eller svindel.
Det er ikke muligt for GreenSpeak ApS eller Telenor A/S at udlevere oplysninger om, i hvilket omfang der konkret har været blokeret for svindel-sms’er på dit abonnement.
Det er desuden heller ikke muligt at deaktivere servicen. Men hvis du vælger at opsige dit abonnement, f.eks. ved at skifte til en anden udbyder, vil servicen ophøre, når dit abonnement bliver lukket hos GreenSpeak ApS.

Exceet Card Denmark, pakker og sender vores SIM-kort, derfor modtager de ved afsendelse af SIM-kort, dit navn og adresse.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

4.2 Ret til indsigt
Hos GreenSpeak registreres ejer af abonnementet automatisk også som bruger. Hvis du som ejer alligevel lader andre bruge dit abonnement, skal du være opmærksom på, at du som udgangspunkt ikke har ret til indsigt i deres personlige oplysninger.

Du har med visse lovmæssige begrænsninger ret til at få indsigt i de oplysninger, vi behandler om dig. Du kan som kunde bede om indsigt i den persondata, der er registreret i relation til abonnementet og brugen af de tjenester mv., der er omfattet af abonnementet. Du vil typisk få indsigt i faktureringsoplysninger og mere generelt persondata, der relaterer sig til abonnementet. Er du den rette bruger, vil du også få adgang til mere specifik persondata i relation til brugen af den tjeneste, som brugeren er registreret på. Det kan være udtryk for væsentlig misligholdelse af kontrakten med GreenSpeak, hvis der anmodes om indsigt i persondata, der angår andre end én selv.

Al behandling sker i overensstemmelse med databeskyttelseslovgivningens og logningsbekendtgørelsens regler.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, skriftligt, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

5. SIM-kortet

I disse vilkår bruges ordet ”SIM” til både at beskrive et fysisk SIM-kort og et eSIM, med mindre den ene eller den anden type nævnes specifikt.

Når du indgår en aftale med GreenSpeak, kan du vælge om du ønsker et eSIM eller et fysisk SIM-kort. Det er dit eget ansvar at sikre dig, at din telefon understøtter den valgte SIM-type, men du kan altid bestille et nyt (efter gældende priser), hvis du får valgt forkert. GreenSpeak kompenserer dig ikke for en eventuel periode, hvor du ikke kan bruge din service, grundet forkert valg af SIM.

5.1 Hvis du vælger et eSIM
Du vil modtage en QR-kode til installation af dit eSIM, så snart dit nummer bliver aktivt hos GreenSpeak. QR-koden sendes til den registrerede e-mail, og kan også findes ved at logge ind på din GreenSpeak-konto.

Der er ikke PIN eller PUK kode på et eSIM fra GreenSpeak, men du kan slå PIN-kode anmodning til på selve telefonen, hvis du ønsker det.

5.2 Hvis du vælger et fysisk SIM-kort
Du får tilsendt en PIN- og PUK-kode til din registrerede mailadresse i systemet. Den tilsendte PIN-kode skal du indtaste på din telefon, når det nye SIM-kort er aktiveret og sat i din telefon. Du kan efterfølgende skifte din PIN-kode til 4 cifre du selv vælger (denne nye kode bliver dog ikke registreret ved os og vil ikke senere kunne findes på din GreenSpeak-konto). Disse koder er personlige og skal opbevares forsvarligt og sikkert separat fra SIM-kortet.
Hvis PIN-koden tastes forkert 3 gange, skal PUK-koden benyttes til at låse SIM-kortet op. Tastes PUK-koden forkert mere end 10 gange, bliver SIM-kortet spærret og kan ikke låses op. Da skal der bestilles et nyt. Du hæfter for køb af et nyt fysisk SIM-kort, hvis koden er tastet forkert, og GreenSpeak hæfter ikke for den tid, du ikke har haft adgang til tjenesten i forbindelse med eventuel spærring.
Du skal endvidere være opmærksom på at GreenSpeaks SIM-kort kun tåler 68 grader celsius. Du er derfor selv ansvarlig for, hvilket hardware andet end mobiltelefoner eller routere, som du indsætter SIM-kortet i.

5.3  Tyveri
Hvis dit SIM bortkommer, skal du straks meddele dette til GreenSpeak. Du kan altid tyverispærre dit SIM, på din GreenSpeak-konto eller ved at kontakte vores kundeservice.

Du hæfter selv for tab som følge af andres uberettigede brug af dit SIM efter bestemmelserne i § 99 og 100 i Lov om Betalingstjenester jf. punkt 7. Du hæfter dog ikke for eventuelt forbrug efter spærringstidspunktet.
Vær opmærksom på, at dit abonnement fortsætter, selvom dit SIM er spærret. GreenSpeak dækker ikke for eventuel periode, hvor du ikke har haft adgang til tjenesten i forbindelse med tyverispærring.
Tyverispærring af dit abonnement betyder ikke at, at din telefon meldes stjålet til politiet, dette er dit eget ansvar.

På din GreenSpeak-konto kan du genåbne dit nummer, gratis bestille et nyt eSIM eller, mod betaling af et gebyr, få et nyt SIM-kort tilsendt med posten. Se mere her: https://greenspeak.dk/ovrige-priser/

6. Uddrag af lov om betalingstjenester

Omfanget af dit og GreenSpeaks ansvar fremgår af lov om betalingstjenester og elektroniske penge, som angivet i § 99 og § 100 i betalingstjenesteloven:

Betalers udbyder hæfter i forhold til betaler for tab som følge af uautoriserede betalingstransaktioner, jf. § 57, medmindre andet følger af § 62. Ved en uautoriseret transaktion skal betalers udbyder straks tilbagebetale betaleren beløbet.

Stk. 2. Det kan aftales, at stk. 1 ikke finder anvendelse ved mikrobetalingsinstrumenter, der anvendes anonymt, eller hvis betalers udbyder på grund af mikrobetalingsinstrumentets karakter ikke er i stand til at bevise, at betalingstransaktionen var autoriseret.

  • 62. Betalers udbyder hæfter i forhold til betaler for tab som følge af andres uberettigede anvendelse af et betalingsinstrument, medmindre andet følger af stk. 2-6. Betaler hæfter kun efter stk. 2-6, hvis transaktionen er korrekt registreret og bogført. Ved en uberettiget anvendelse af et betalingsinstrument skal betalers udbyder straks tilbagebetale betaleren beløbet. Betaleren hæfter dog uden beløbsbegrænsning for tab, der opstår som følge af, at betaler har handlet svigagtigt eller med forsæt har undladt at opfylde sine forpligtelser efter § 59.

Stk. 2. Medmindre videregående hæftelse følger af stk. 3 eller 6, hæfter betaleren med op til 1.100 kr. for tab som følge af andres uberettigede anvendelse af betalingsinstrumentet, hvis den til betalingsinstrumentet hørende personlige sikkerhedsforanstaltning er anvendt.

Stk. 3. Medmindre videregående hæftelse følger af stk. 6, hæfter betaleren med op til 8.000 kr. for tab som følge af andres uberettigede anvendelse af betalingsinstrumentet, hvis betalers udbyder godtgør, at den til betalingsinstrumentet hørende personlige sikkerhedsforanstaltning er anvendt, og

  • at betaleren har undladt at underrette betalers udbyder snarest muligt efter at have fået kendskab til, at betalingsinstrumentet er bortkommet, eller at den personlige sikkerhedsforanstaltning er kommet til den uberettigedes kendskab,
  • at betaleren har overgivet den personlige sikkerhedsforanstaltning til den, der har foretaget den uberettigede anvendelse, uden at forholdet er omfattet af stk. 6, eller
  • at betaleren ved groft uforsvarlig adfærd har muliggjort den uberettigede anvendelse.

Stk. 4. Betaleren hæfter med op til 8.000 kr. for tab som følge af andres uberettigede anvendelse af betalingsinstrumentet, når betalingsinstrumentet har været aflæst fysisk eller elektronisk, og den uberettigede i tilknytning hertil har anvendt en falsk underskrift og betalers udbyder godtgør,

  1. at betaleren eller nogen, som betaleren har overladt betalingsinstrumentet til, har undladt at underrette betalers udbyder snarest muligt efter at have fået kendskab til, at betalingsinstrumentet er bortkommet, eller at betaleren eller nogen, som betaleren har overladt betalingsinstrumentet til, ved groft uforsvarlig adfærd har muliggjort den uberettigede anvendelse.

Stk. 5. Såfremt betaleren hæfter efter stk. 3 og 4, kan betalerens samlede hæftelse ikke overstige 8.000 kr.

Stk. 6. Betaleren hæfter uden beløbsbegrænsning for tab, der opstår som følge af andres uberettigede anvendelse af betalingsinstrumentet, når den til betalingsinstrumentet hørende personlige sikkerhedsforanstaltning er anvendt og betalers udbyder godtgør, at betaleren har oplyst den personlige sikkerhedsforanstaltning til den, der har foretaget den uberettigede anvendelse, og at det er sket under omstændigheder, hvor betaleren indså eller burde have indset, at der var risiko for misbrug.

Stk. 7. Uanset stk. 2-6 hæfter betalers udbyder for uberettiget anvendelse, der finder sted, efter at udbyderen har fået underretning om, at betalingsinstrumentet er bortkommet, at en uberettiget person har fået kendskab til den personlige sikkerhedsforanstaltning, eller at betaleren af andre grunde ønsker betalingsinstrumentet spærret.

Stk. 8. Uanset stk. 2-6 hæfter betalers udbyder for uberettiget anvendelse, hvis udbyderen ikke har truffet egnede foranstaltninger, jf. § 60, stk. 1, nr. 2.

Stk. 9. Uanset stk. 2-6 hæfter betalers udbyder tillige, hvis betalingsmodtager vidste eller burde vide, at der forelå en uberettiget anvendelse af betalingsinstrumentet.

Stk. 10. Det kan aftales, at stk. 1-6 ikke finder anvendelse ved mikrobetalingsinstrumenter, der anvendes anonymt, eller hvis betalers udbyder på grund af mikrobetalingsinstrumentets karakter ikke er i stand til at bevise, at betalingstransaktionen var autoriseret. Det kan endvidere aftales, at stk. 7 og 8 ikke finder anvendelse på mikrobetalingsinstrumenter, hvis det på grund af betalingsinstrumentets karakter ikke er muligt at spærre for brugen af det.

7. Betalingsforhold

Omfanget af dit og GreenSpeaks ansvar fremgår af lov om betalingstjenester og elektroniske penge, som angivet i § 99 og § 100 i betalingstjenesteloven.

7.1 Betalingsvilkår
Derudover er der følgende vilkår i forbindelse med betalingen:

  • Ved oprettelse af nummerflytning starter betaling af det bestilte abonnement, når nummeret bliver aktivt hos GreenSpeak.
  • Ved bestilling af nyt nummer, starter betaling af det bestilte abonnement, når SIM-kortet bliver afsendt.
  • Et eventuelt oprettelsesgebyr, betales ved oprettelsen.
  • Al betaling og afregning sker i danske kroner og er inkl. moms.
  • Alle GreenSpeak-aftaler/abonnementer er forudbetalte og GreenSpeak udsender ikke fakturaer til bagud dateret betaling.
  • Det er dit ansvar at sikre, at der er dækning for dit forbrug på den personlige konto tilknyttet din aftale.
  • Er din saldo negativ, forbeholder GreenSpeak sig retten til at opkræve et rykkergebyr samt muligheden for at blokere for din forbindelse og ophæve aftalen, såfremt der ikke bliver indbetalt eller lavet aftale i forhold til indbetaling i henhold til de givne varslinger. Der vil blive varslet via mail og SMS.
  • Vi sender gerne en kopi af din specifikation eller faktura per mail uden gebyr, ved henvendelse til kundeservice. Fakturaer, der er op til 3 år gamle, kan desuden findes ved at logge ind på din GreenSpeak-konto.
  • Er du erhvervskunde modtager du fakturakopier automatisk, per mail. Fakturakopier for indeværende måned sendes ca. D. 10. Den efterfølgende måned.
  • Specificeret opgørelse af forbrug og betalinger kan fremsendes per mail ved henvendelse til vores kundeservice.
  • GreenSpeak kan desuden indberette dig til et kreditoplysningsbureau i henhold til lov om private registre m.v., og eventuelle inkassoomkostninger skal du betale.
  • Betaler du alle udeståender og vil have aftalen genoprettet, forbeholder GreenSpeak sig ret til at opkræve et genåbningsgebyr.
  • Hvis du misligholder abonnementsaftalen ved at undlade at betale forfalden gæld, kan du ikke indgå en ny aftale med GreenSpeak, før gælden er betalt.

7.2 Abonnementsbetaling - automatisk betaling
Som ny kunde hos GreenSpeak tilmeldes du automatisk til fast automatisk betaling. Dette indebærer Automatisk Abonnementsbetaling og Automatisk Optankning. Automatisk Abonnementsbetaling gør, at det månedlige beløb for dit abonnement, trækkes på dit kredit/debetkort. Automatisk Optankning gør, at din saldo tankes op med et fast, forudbestemt beløb hver gang din konto går i minus. Dette sker ved forbrug ud over hvad der er dækket af dit abonnement. Du vil modtage en besked på mail og/eller SMS, når vi trækker penge fra dit kort.

I forbindelse med tilmelding til automatisk betaling giver du tilladelse til, at vi gemmer betalingskortoplysningerne og accepterer, at der er tale om tilbagevendende betalinger.

Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til, at vi foretager automatisk betaling. Du kan framelde dig begge services ved at kontakte kundeservice.

Hvis vi ikke kan gennemføre en betaling ud fra de angivne kortoplysninger, vil aftalen om automatisk betaling øjeblikkeligt bortfalde. Dette gælder uanset årsagen til at betalingen ikke kunne gennemføres. Ønsker du herefter igen automatisk betaling, skal du foretage en ny tilmelding af betalingskortet.

Du kan gøre indsigelser mod den gennemførte betaling gældende overfor din bank. Ønsker du at benytte denne mulighed, skal du kontakte din bank senest 8 uger efter at betalingen er gennemført.

7.3 Forbrug udover det inkluderede
Forbrug udover det, der er inkluderet i dit abonnement og andre variable afgifter og gebyrer trækkes fra din GreenSpeak-konto. Det er din pligt at sørge for, at din saldo er positiv. Du hæfter for samtlige udgifter for anvendelse af tjenester og køb, som foretages ved hjælp af din mobiltelefon, uanset om tjenesterne har været anvendt af dig selv eller anden person, dog med undtagelse af Lov om betalinger § 100, jf. pkt. 7.

7.4 Manglende betaling
Det er misligholdelse af denne aftale, såfremt du ikke betaler din regning og din konto er negativ. Hvis din konto er negativ, kontaktes du af GreenSpeak med en meddelelse om, at hvis du ikke indbetaler eller registrerer nye betalingsoplysninger på din personlige GreenSpeak-konto, er GreenSpeak berettiget til at spærre tjenesten uden yderligere varsel. Hvis du uden forudgående aftale med GreenSpeak annullerer en betaling igennem din bank, vil vi spærre din tjeneste uden varsel. En annullering af en betaling accepteres ikke som en opsigelse. Ved forsinket betaling forbeholder vi os ret til, helt eller delvist, at spærre for alle tjenester på alle dine abonnementer, som er registreret under dit navn samt eventuelt ophæve din aftale med krav om betaling af abonnement for evt. resterende bindingsperiode. Selv om din tjeneste bliver spærret, er du stadigvæk betalingsansvarlig for udestående betaling.

I henhold til Rentelovens bestemmelser er GreenSpeak berettiget til at opkræve gebyr ved fremsendelse af rykkere samt for overgivelse til inkasso. Rykkere vil blive sendt til den registrerede e-mail adresse. Ved forsinket betaling er GreenSpeak i øvrigt berettiget til at opkræve renter fra betalingsfristens udløb og indtil betaling sker, og i øvrigt i henhold til Rentelovens bestemmelser. Vi forbeholder os ret til at spærre tjenesterne, hvis du i væsentlig grad misligholder dine forpligtelser i henhold til vilkårene.

Væsentlig misligholdelse inkluderer, men er ikke begrænset til:

  • Undladelse af at melde adresseændring og ændring af email-adresse.
  • Betaling sker ikke til tiden.
  • Afgivelse af urigtige oplysninger ved denne aftales indgåelse og/eller efterfølgende ikke oplyser os om ændringer.
  • At der er berettiget tvivl om din evne eller vilje til at betale. GreenSpeak kan spærre forbindelsen øjeblikkeligt og uden ansvar, hvis der er en pludselig og væsentlig stigning i forbruget, og der er begrundet anledning til at tro, at betaling ikke vil ske rettidigt. Derudover kan vi spærre forbindelsen, hvis du ikke straks betaler din gæld samt hvis der er begrundet mistanke om misbrug. Spærringen er ikke en ophævelse af aftalen og medfører ikke nedslag i betalingen af abonnementet.

7.5 Udlandstelefoni
Befinder du dig i udlandet og din konto går i minus uden mulighed for at tanke op, bliver der blokeret for at modtage opkald samt SMS m.fl.
Forsinkede takseringer bevirker, at GreenSpeak ikke altid kan spærre servicen ved præcis 0/minus. Du kan derfor opnå en større negativ saldo, inden spærringen træder i kraft.
Ved opkald foretaget til og fra udlandet, er det også muligt at opnå en større negativ saldo, fordi denne service bliver takseret op til 4 uger efter det er foretaget. Du kan spærre for udlandstelefoni ved at kontakte kundeservice.
Efterfølgende indbetaling til en konto, der er negativ, vil først blive brugt til kreditering af skyldige beløb, hvorefter resten kan anvendes til forbrug og evt. gebyrer.

8. Dækningsområde og hastighed i Danmark

Du har adgang til netværket med den maksimale hastighed, som GreenSpeak understøtter i det pågældende område, hvor du befinder dig. På vores dækningskort (https://greenspeak.dk/netvaerk/) kan du orientere dig om de teoretisk beregnede forhold i dit område. Dækning og datahastighed er dog i praksis afhængige af flere forhold, såsom din fysiske placering, antal samtidige brugere, masteplacering, eventuelle dækningsmæssige hindringer og at din hardware understøtter de pågældende hastigheder. GreenSpeak kan derfor ikke garantere, at den forventede hastighed, som er oplyst af dækningskortet, kan opnås i praksis for alle kunder og på ethvert givent tidspunkt.

GreenSpeak er berettiget til at afbryde, indskrænke eller ændre muligheden for brug af tjenester, for at sikre tilfredsstillende drift og vedligeholdelse heraf eller for at imødekomme myndighedskrav.

8.1 Mængdebegrænsninger
Hvis dit dataforbrug i Danmark overskrider den inkluderede mængde data, nedsættes hastigheden til 64/64 Kbit/s. Dette betyder, at du stadig kan benytte internettet, men dog i et meget begrænset omfang. Udgangspunktet er, at en højere hastighed er ensbetydende med en bedre brugeroplevelse. Med en hastighed på 64/64 Kbit/s kan visse datakrævende tjenester derfor være svært- eller helt utilgængelige, og mindre datakrævende tjenester kan forekomme langsommere.

8.2 Roaming på andet netværk
Der kan være områder i Danmark eller i udlandet, hvor du bevæger dig mellem to forskellige landes netværk. Dette kan ske, fordi din telefon er indstillet til at vælge det stærkeste netværk som du har adgang til, samtidig med at roaming er slået til på din telefon. Dette kan fx betyde, at du kan være i Danmark, men være på det svenske eller tyske netværk, hvis du befinder dig i grænseområderne. I disse tilfælde, vil hverken telefon eller SIM skelne imellem hvilke netværk du kan tilgå gratis, og hvilke der takseres. Det betyder, at du kan risikere at dit forbrug vil blive takseret som udlandsforbrug. Det er dit eget ansvar at sikre, hvilket netværk du benytter.

 

9. Udlandsdækning– Opkald fra/i udlandet

Vær opmærksom på at alt forbrug FRA Danmark TIL et udenlandsk land, eller telefonnummer vil blive faktureret i henhold til taksterne på greenspeak.dk. Uanset hvilken pakke du er på. Hvis din pakke har udlandstelefoni, vil dette udelukkende være gældende når du befinder dig i udlandet.

9.1 Udlandstelefoni
Hos GreenSpeak kan du vælge mellem forskellige pakker; DK, EU eller World.
DK abonnementerne inkluderer kun danske netværk.
EU abonnementerne inkluderer dansk netværk, samt adskillige lande i Europa (se liste nedenfor i 9.3 eller på GreenSpeaks hjemmeside).
World abonnementet inkluderer danske netværk, de lande der er inkl i EU pakkerne samt udvalgte andre lande i verden (se liste nedenfor i 9.3 eller på GreenSpeaks hjemmeside).

DK abonnementerne tillader dig kun at være på dansk netværk, men hvis du er på et EU eller World abonnement, kan du tilgå alle netværk i verden - også dem, der ikke er dækket af dit abonnement. Hvis du tilgår et udenlandsk netværk, der ikke bliver dækket af din pakke, vil du blive takseret ud fra forbrug og de gældende priser for det land, hvis netværk du tilgår. Du kan til hver en tid se priserne på GreenSpeaks hjemmeside.
De fleste telefoner vælger automatisk det netværk, som er stærkest, også når du er tæt på en landegrænse. Du kan altså risikere at ringe via et udenlandsk netværk, selv om du befinder dig i Danmark. Det vil altid stå i displayet, hvilket netværk du er på, og du kan manuelt vælge GreenSpeak eller et lokalt netværk for at undgå at telefonen automatisk vælger et netværk fra et naboland.
Vær desuden opmærksom på, at du også betaler for at modtage opkald i udlandet, eller hvis din mobil viderestiller til Mobilsvar udenfor EU.

Det vil til enhver tid være dit eget ansvar at slå roaming fra på din telefon, hvis du ikke ønsker at gå på udenlandske netværk. GreenSpeak frasiger sig ansvaret for eventuelt forbrug, der måtte forekomme, hvis roaming ikke er slået ordentligt fra på telefonen. Er du i tvivl om hvordan du gør dette, bør du henvende dig der hvor du har købt din telefon, eller hos producenten.

GreenSpeak er berettiget til at opkræve din nationale takst i tillæg til priserne for udlandstelefoni.
Opkrævningen fra de udenlandske teleselskaber kan vare op til 30 dage fra opkaldet er foretaget, men opkrævningen kan i få tilfælde overstige de 30 dage. Du kan ikke påberåbe dig kompensation som følge af forsinkelse i vores opgørelse over dit skyldige roamingforbrug.
GreenSpeak forbeholder sig desuden ret til at begrænse forbruget i udlandet, således at du maksimalt kan forbruge 100 SDR i døgnet udenfor EU (svarende til ca. 1000 kr.). Overskrides dette forbrug, kan GreenSpeak vælge at spærre nummeret uden yderligere varsel.

Vi gør også opmærksom på, at vi ikke garanterer hverken dækning, kvalitet eller sikkerhed i udenlandske netværk.

9.2 Dataforbrugskontrol i udlandet
Du bliver automatisk tilmeldt denne service ved oprettelse. Dataforbrugskontrol vil som standard spærre for forbrug i udlandet, hvis forbruget overskrider 100 kr. pr måned. Vær dog opmærksom på, at forbruget nogle gange kan gå så hurtigt, at der ikke altid kan spærres for yderligere forbrug ved præcis 100 kr. GreenSpeak er ikke forpligtet til at kompensere dig for overskredet forbrug.
Det er desuden muligt at hæve denne grænse, sådan at du kan bruge mere end 100 kr. pr måned. Det kan du enten selv gøre via SMS eller det kan gøres ved at kontakte kundeservice.

Perioden for saldokontrol starter 1. dag i måneden og slutter sidste dag i måneden. Rejser du hen over et månedsskift, skal du være opmærksom på, at din saldokontrol bliver ”nulstillet”. Det vil sige at du godt kan overskride 100 kr., da der er tale om en ny periode.
Dataforbrugskontrollen gælder kun for dataforbrug i udlandet – SMS, tale m.m. er ikke inkluderet i de 100 kr.
Når du har nået 80 % af de 100 kr. sendes der en SMS med advarsel herom. Der sendes ligeledes en SMS når du har nået dit max på 100 kr. Vær opmærksom på, at du ikke altid vil nå at modtage advarsels SMS’en, inden du får brugt de resterende 20%, hvis forbruget går tilstrækkeligt hurtigt.

9.3 Roaming
Dit abonnement kan indeholde enten EU Roaming eller World Roaming, alt efter hvilket abonnement du er på.

Hvis du har EU Roaming inkluderet i dit abonnement kan du bruge din abonnementspakke i følgende lande:
Andorra, Belgien, Bulgarien, Cypern (den græske del), Estland, Finland (inkl. Åland), Frankrig (inkl. Decirade, Fransk Guyana, Guadeloupe, La Reunion, Les Saintes, Marie-Galante, Martinique, Mayotte, Saint Martin (FR), Saint Barthalemy), Færøerne, Grækenland, Holland, Irland, Island, Italien (inkl. San Marino, Vatikanstaten), Kroatien, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Monaco, Norge, Polen, Portugal (inkl. Azorerne, Madeira), Rumænien, Schweiz, Slovakiet, Slovenien, Spanien (inkl. Balearisk Øer, Kanariske Øer, Ceuta, Melilla), UK (England, Skotland, Wales, Nordirland, Gibraltar, Isle of Man, Bailiwick of Jersey, Bailiwick of Guernsey), Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn, Østrig

Hvis du har World Roaming inkluderet i dit abonnement, kan du udover ovenstående EU Roaming-lande, bruge din abonnementspakke i:
Albanien, Bermuda, Bosnien-Hercegovina, Canada, Cypern (den Tyrkiske del), Kosovo, Makedonien, Montenegro, Serbien, Thailand, Tyrkiet, USA (inkl. Virgin Islands).

Opkald
Opholder du dig i et af ovenstående lande og er på et dækkende abonnement, kan du uden ekstra omkostning modtage og foretage opkald til Danmark og lokalt til de ovenstående lande (gælder ikke overtakserede numre og særtjenester).
Er du på en EU pakke og befinder dig i et af de inkluderede lande, vil du ud over at kunne ringe gratis til Danmark og lokalt, også kunne ringe gratis til de andre europæiske lande, der er inkluderet i pakken.

Andre former for udlandsopkald takseres efter de til enhver tid gældende udlandspriser, som findes på https://greenspeak.dk/udlandspriser/

SMS og MMS
I både EU og World abonnementer er der inkluderet modtagelse af SMS-beskeder i udlandet. Er EU eller World Roaming inkluderet i dit abonnement, kan du sende SMS’er til 0 kr. fra de ovennævnte lande til alle danske og lokale numre. SMS-kvitteringer modtaget i ovennævnte lande takseres til 0 kr. MMS bliver takseret til 0 kroner i EU, men vær opmærksom på at en MMS kan anvende data.

Data
Du kan bruge den mængde udlandsdata, som er inkluderet i dit abonnement (se dog fair forbrugsbegrænsninger nedenfor).
Opbruger du den inkluderede mængde data, kan du blive faktureret den enhver tid gældende pris for data. Normalt vil vi dog spærre for dataforbindelsen resten af måneden eller indtil du tilkøber ekstra data.
Prisen finder du på <https://greenspeak.dk/udlandspriser/

9.4 Fair use begrænsninger
Du kan maksimalt bruge den data der er inkluderet i dit EU eller World Roaming abonnement. Bruger du mere end det inkluderede data, vil du modtage en SMS med besked om, at du er overgået til standardtaksterne, som findes på https://greenspeak.dk/udlandspriser/. Herefter kan du maksimalt bruge for 100 kroner data, hvorefter din dataforbindelse bliver spærret. Du kan hæve denne grænse via SMS.

GreenSpeak er berettiget til at opkræve EU-takst for dit forbrug i andre EU-lande i følgende situationer:

  1. Dit forbrug i udlandet anvendes til andre formål end periodiske rejser i udlandet.
  2. Dit forbrug registreret over 4 måneder viser, at du ikke primært har forbrug i Danmark, og at du ikke primært opholder dig i Danmark
  3. Hvis dit dataforbrug i udlandet overstiger fair use grænsen i dit abonnement.
  4. Lang tids inaktivitet for et SIM-kort forbundet primært, men ikke udelukkende med roaming.
  5. Hvis du har flere abonnementer/SIM-kort, som du bruger successivt, mens du roamer.

EU og World Roaming er udelukkende beregnet til periodevis brug i udlandet – f.eks. ved ferieophold. Såfremt GreenSpeak ser, at der over en periode på 4 måneder har brugt mere tale, sms og/eller data i udlandet end i Danmark, og at du har opholdt dig mere i udlandet end i Danmark i samme periode, forbeholder GreenSpeak sig retten til at sende dig et varsel om, at du skal ændre adfærden for dit forbrug inden for 14 dage. Gør du ikke det, vil du blive pålagt det til enhver tid tilladte roamingtillæg.

10. Indholdstakserede tjenester

En indholdstakseret tjeneste er en service, hvor du kan bestille varer og tjenesteydelser med din mobiltelefon via SMS, MMS eller internet. Du betaler for tjenesten over din forudbetalte konto. Selvom du har et abonnement med gratis SMS og MMS, vil du stadig blive faktureret for forbruget.

Det maximale beløb som kan opkræves for denne type bestilling, er 225 kr. pr. vare eller tjeneste. Du hæfter for betalingen, dog ikke for betaling af varer eller tjenester der leveres uden for mobiltelefonen, hvis dit SIM-kort er blevet misbrugt eller stjålet. Det er en forudsætning, at du ikke med vilje - eller ved svigagtig adfærd, selv er skyld i misbruget.

10.1 Bestilling
Du bestiller en indholdstakseret tjeneste via internettet, eller når du afsender en specifik SMS-kode til et firecifret nummer. Når den bestilte tjeneste er leveret, trækkes beløbet på din forudbetalte konto. Det er dit eget ansvar at sikre, at din telefon understøtter den bestilte tjeneste, at der er hukommelse nok i telefonen og at du gemmer den rigtigt. Bestiller du en indholdstakseret tjeneste hos tredjemand, hæfter du for betalingen, selv om de fremsendte tjenester bliver afvist af din telefon.

10.2 Fortrydelsesret
Når du bestiller indholdstakserede tjenester via SMS, MMS eller internet, får du oplysning om fortrydelsesret. Læs oplysningerne grundigt, så du ved hvordan du kan fortryde aftalen.

10.3 Prisoplysninger
Prisen for en indholdstakseret tjeneste skal fremgå dér, hvor tjenesten annonceres. Ud over denne pris opkræver GreenSpeak almindelig SMS-pris for leveringen.

10.4 Spærring
Overlader du din mobiltelefon til andre, fx børn, er der en vis risiko for, at de bruger den til at bestille indholdstakserede tjenester. Du hæfter som kunde for dette forbrug. Du har dog muligheden for at spærre for indholdstakserede tjenester ved at kontakte kundeservice eller ved at logge ind på mit.greenspeak.dk. Du spærrer kun for de indholdstakserede tjenester og ikke for normale SMSer og MMSer.

10.5 Misbrug
Du kan beskytte din mobiltelefon mod uberettiget brug ved at bruge PIN-kode.

10.6 Indhold af tjenesterne
GreenSpeak påtager sig intet ansvar for indholdet af indholdstakserede tjenester, der leveres af tredjemand.

10.7 Forbrugsmax på indholdstjenester
Der er fastsat et forbrugsmax på, hvor meget du kan bruge på indholdstakserede tjenester. Et forbrugsmax på disse service betyder, at du kun kan bruge et vist beløb om dagen, ugen og måneden.
Forbrugsmax er hos GreenSpeak fastsat til:

  • 750 kr. pr. dag
  • 1.500 kr. pr. uge
  • 2.220 kr. pr. måned

Når du har købt indholdstjenester for 250 kroner, modtager du en sms. Rammer du dit maksimum, bliver din mobil automatisk spærret for køb af flere indholdstjenester resten af måneden. OBS, din telefon vil ikke blive spærret, du vil stadig kunne lave opkald, sende sms'er og bruge data som normalt, det er blot indholdstakserede tjenester, der vil blive spærret for i den resterende periode. Dette kan ikke ændres af GreenSpeak.

Vær opmærksom på at der kan gå 24 timer, fra du fx donerer penge til en indsamling, til vi har registreret beløbet.

10.8 Ændringer
GreenSpeak er berettiget til at ændre ovenstående vilkår for indholdstakserede tjenester med 30 dages varsel og uden varsel, hvis ændringen udelukkende er til kundens fordel.

11. Kampagner
Ved kampagner, hvori der indgår taletid som en del af kampagnen, eller i tilfælde af at GreenSpeak indsætter bonus på din konto, kan taletiden eller bonus ikke ombyttes til kontanter eller overflyttes til et andet nummer hos GreenSpeak.

Disse udbetales heller ikke i forbindelse med opsigelse.

12. Kreditvurdering

GreenSpeak er til enhver tid berettiget til at foretage en kreditvurdering af dig, herunder i forbindelse med indgåelse af en aftale. Kreditvurderingen sker i overensstemmelse med Persondatalovens regler. Vi opdaterer endvidere løbende dine kunde- og kreditoplysninger ved at tilmelde og indhente oplysninger fra CPR/CVR samt kreditoplysningsbureauer godkendt af Datatilsynet.

På baggrund af en kreditvurdering kan GreenSpeak vælge at tildele dig et kreditmaksimum. GreenSpeak kan til enhver tid afvise at indgå en aftale med dig eller kræve, at du først betaler eventuel forfalden saldo for andre abonnementsforhold. Ud over at fastsætte et kreditmaksimum kan GreenSpeak også kræve, at du indbetaler et depositum, før aftalen kan accepteres.

Du hæfter for alt forbrug, også selvom det overskrider det fastsatte kreditmaksimum. En overskridelse af kreditmaksimum giver GreenSpeak ret til straks at afbryde forbindelsen. GreenSpeak kan også kræve, at du foretager en acontobetaling af det totale skyldige beløb.

13. Misligholdelse

I tilfælde af at du misligholder forpligtelser i henhold til abonnementsaftalen, kan GreenSpeak afbryde eller begrænse din brug af GreenSpeaks mobiltjeneste. Ved vedvarende misligholdelse kan GreenSpeak opsige dit abonnement. Følgende forhold anses blandt andet for at være væsentlig misligholdelse:

  • Saldoen på din konto er negativ, og det skyldige beløb er ikke betalt efter GreenSpeak har meddelt dig dette.
  • Du standser dine betalinger.
  • Du benytter udstyr, der ikke er CE-mærket eller beregnet til brug i forbindelse med tilslutning til GreenSpeaks mobiltjeneste.
  • Du anvender abonnementet til formidling af trafik for andre end dig selv eller en eventuel bruger.
  • Utilsigtet mønster i brug af skift mellem abonnementer.
  • Du giver urigtige oplysninger eller undlader at give meddelelse om flytning eller ændring af mailadresse til GreenSpeak.
  • Du udøver chikane mod GreenSpeak, GreenSpeaks medarbejdere eller GreenSpeaks øvrige kunder.
  • Hvis du misbruger dit abonnement.
  • Du er, eller GreenSpeak antager, at du er insolvent eller på tilsvarende vis må formodes ikke at kunne overholde dine forpligtelser.
  • GreenSpeak har begrundet mistanke om, at du har intentioner om at ville misbruge aftalen.
  • Du misbruger SMS og MMS beskeder ved maskinelt at afsende beskeder, sende en serie af identiske beskeder til samme modtager, afsender dem kommercielt (herunder i markedsføringsøjemed), eller afsender som chikane eller spam af enkeltpersoner eller grupper.

Hvis du ikke retter det forhold, der har givet anledning til afbrydelsen, kan GreenSpeak uden varsel ophæve abonnementsaftalen. Ophæves abonnementsaftalen, mister du rettighederne til mobilnummeret.

14. Ændringer i priser og vilkår

GreenSpeak kan til enhver tid ændre disse vilkår, samt abonnements- og forbrugsafgifter. Er ændringen til din fordel, bliver du ikke nødvendigvis varslet. Du kan finde de til enhver tid gældende priser på https://greenspeak.dk. Er der tale om en ændring, der forringer dine vilkår, vil du få besked om disse ændringer via mail, eller SMS. Du får besked mindst 30 dage før ændringerne træder i kraft. Du kan til enhver tid opsige dit abonnement, hvis du ikke ønsker at beholde det, efter ændringen er trådt i kraft.

15. Reklamation

Hvis du oplever, at din bestilling ikke stemmer overens med den indgåede aftale eller hvis SIM-kortet er defekt, skal du kontakte GreenSpeak hurtigst muligt, efter at du opdager uoverensstemmelsen.

Købelovens mangelsregler finder ikke anvendelse på abonnementer. Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvilken ydelse, der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen.

Hvis din reklamation vedrører et defekt SIM-kort, vil GreenSpeak sende dig et nyt. Dette gælder kun, hvis du ikke selv er skyld i at SIM-kortet er blevet defekt. GreenSpeak sørger for at udbedre fejl og andre afbrud inden for rimelig tid, efter at du har anmeldt fejlen til kundeservice.

16. Opsigelse

Du skal kun opsige din aftale, hvis du ikke ønsker at beholde dit telefonnummer. Hvis du ønsker at flytte dit telefonnummer til et andet selskab, skal du oprette en aftale hos det nye teleselskab, hvorefter dit nye selskab opsiger din aftale hos GreenSpeak efter en eventuelle bindingsperiode og opsigelsesperiode er overstået.
Som kunde hos GreenSpeak kan du efter eventuel bindingsperiode opsige med løbende måneds opsigelse. Dit abonnement vil blive opsagt den sidste dag i den måned, hvor du opsiger.
I forbindelse med opsigelse vil et eventuelt indestående/restsaldo blive krediteret senest 30 dage efter opsigelsen. Beløbet udbetales til et af dig oplyst bankkontonummer eller overføres til et andet GreenSpeak-nummer efter dit ønske. Dette gælder ikke eventuel indestående bonus.

GreenSpeak har ret til at opsige abonnementsaftalen eller dele heraf med mindst 30 dages varsel, hvis GreenSpeak ophører med at udbyde tjenesten.

17. Tvister og klageadgang

Er du uenig med GreenSpeak i forhold til registreret forbrug eller kvaliteten af din vare, skal du først kontakte kundeservice. Kan du og kundeservice ikke blive enige, afhænger dine muligheder for at gå videre med din klage af, hvad du klager over.
Du kan klage til GreenSpeak over alle forhold vedrørende dit abonnement. I den periode GreenSpeak behandler din klage, stiller GreenSpeak opkrævningen af det omtvistede beløb i bero. Det gælder dog ikke opkrævningen af morarenter. GreenSpeak afgør som udgangspunkt sagen senest tre måneder efter vi har modtaget din klage.

I de tilfælde hvor uenigheden mellem dig og GreenSpeak drejer sig som et af GreenSpeak registreret forbrug, og/eller du er registreret som privatkunde, kan GreenSpeaks afgørelse indbringes for Teleankenævnet, Axeltorv 6, 3. sal th. 1609 København V, https://teleanke.dk/
Drejer uenigheden sig om en vare, kan du klage til Center for Klageløsning/Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, hvis du og GreenSpeak ikke kan blive enige. Du kan læse mere om Center for Klageløsning på https://www.forbrug.dk/
Du kan også sende en klage til EU-kommissionens online klageportal, hvis du er statsborger i et andet EU-medlemsland end Danmark. Du kan sende klagen på siden: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/. Du skal huske at tilføje vores mailadresse: Klage@GreenSpeak.dk

For alle køb af varer finder købelovens regler om mangler anvendelse sted.

18. Erstatning

GreenSpeak er erstatningsansvarlig efter dansk rets almindelige regler. GreenSpeak er i intet tilfælde ansvarlig for tabt avance, driftstab eller andre indirekte tab, medmindre tabet skyldes GreenSpeaks forsætlige eller uagtsomme handlinger. Når en samtale er slut, er det dit ansvar at afbryde forbindelsen. GreenSpeak er uden ansvar for tab pga. afbrydelser, forstyrrelser eller ændringer af telenet eller teletjenesten ifm. foranstaltninger, der er nødvendige på grund af teknik, vedligehold og drift eller er pålagt af tilsynsmyndigheder, medmindre GreenSpeak har forsømt at begrænse ulemperne.

19. Overdragelse

Overdragelse til tredjepart kræver et skriftligt samtykke fra Greenspeak, og den nye ejer skal godkendes af GreenSpeak. Det forventes at den nye ejer oplyser og opfylder kravene i punkt 2.0 Aftalens parter, da denne indgår en ny aftale med GreenSpeak. Derudover kan ejeroverdragelse ikke ske til personer med beskyttet adresse i folkeregisteret. GreenSpeak kan kræve, at ubetalte regninger skal være betalt, inden en overdragelse kan ske. For at overdragelsen kan ske, skal både du og den nye ejer/kunde skriftligt acceptere overdragelsen. Hvis den nye kunde ikke kan overtage det eksisterende abonnement, får de et andet telefonnummer. Overtræder du reglerne om overdragelse, har GreenSpeak ret til uden varsel at ophæve aftalen eller nægte dig at få flere aftaler hos Greenspeak.

20. Skift mellem abonnementer

Er du ikke i binding, og ønsker du at skifte til et abonnement, som har en højere pris, sker ændringen med det samme, og du vil blive opkrævet differencen mellem dit gamle og dit nye abonnement med det samme.
Hvis du skifter til et abonnement med samme pris eller lavere pris, sker ændringen og betalingen ved førstkommende månedsskifte.

21. Særligt for GreenSpeak Forbrugsafregnet/Basis

Med GreenSpeak Forbrugsafregnet/Basis abonnement betaler kunden for sit forbrug af mobiltelefoni til en fast lav pris. Kunden kan se de aktuelle priser på https://greenspeak.dk.
Derudover gælder følgende;

  • Der er ingen opkaldsafgift forbundet på GreenSpeak Basis.
  • Data er ikke inkluderet.
  • Opkald til overtakserede mobil- og fastnetnumre dækkes ikke af de aktuelle priser. Eksempelvis opkald til 118, 1810 eller lignende.
  • Minimumsforbrug 10 kr. måned.
    Bruges der mindre, trækker GreenSpeak beløbet op til 10 kr.
  • Det er kundens ansvar altid at have en positiv saldo til dækning af sit forbrug, som derfor skal indsætte penge forud for at dække det kommende forbrug.
  • Den bedste sikkerhed for at der altid er dækning på kontoen, opnås ved at tilmelde sig den gratis service Automatisk Optankning.
  • GreenSpeak Basis må ikke bruges kommercielt, herunder til markedsføring.
  • Opkald til og fra udlandet takseres særskilt efter GreenSpeaks generelle udlandstakster.
  • SMS til og fra udlandet samt overtakserede sms’er takseres jf. prislisten.
  • MMS til og fra udlandet takseres efter gældende prisliste.
  • GreenSpeak Basis er minuttakseret for alle typer af nationale opkald.
  • En opsigelse skal ske skriftligt eller telefonisk.

22. GreenSpeak Mobilt Bredbånd

Ved indgåelse af en Mobil Bredbånds aftale, gælder ovenstående vilkår i det omfang som det er relevant. Ved modstrid mellem vilkårene har disse særvilkår forrang..Vi trækker penge til dækning for den valgte Mobilt Bredbåndsløsning den 1. i hver måned. Beløbet bliver trukket fra det kreditkort, som kunden har afgivet oplysninger på i forbindelse med tilmeldingen. Har kunden et forbrug ud over det, der er inkluderet i pakken, så skrues hastigheden ned til 64 kbit frem til næste abonnementsperiode. Det koster ikke noget at bruge data ved denne nedsatte hastighed. Hvis der ikke er dækning for et forbrug, der ikke er inkluderet i pakken, vil kunden blive varslet om at sætte penge ind til dækning for dette. Hvis dette ikke sker, kan GreenSpeak lukke for Mobilt Bredbånd uden varsel. For at undgå at dette sker, anbefaler vi altid at kunden tilmelder sig Automatisk Optankning, hvormed der automatisk overføres et valgt standardbeløb fra kundens kreditkort til dennes mobil-konto, hver gang saldo rammer 0 kr.
Tilmelder kunden sig Mobilt Bredbånd i løbet af en måned, betales kun for de dage, der er tilbage i måneden. Mobilt bredbånd virker som udgangspunkt kun på Telenor Danmarks netværk.

Indholdsfortegnelse