Vision & Mission

Mange virksomheder har i dag en CSR-strategi, der som regel er en tilføjelse til deres produkt eller service. I GreenSpeak er det lige omvendt - vi har en klar vision, og virksomheden er et redskab til at realisere denne vision.
 
 

Vision

Vi tror på, at rigtig mange mennesker gerne vil være mere bæredygtige, når de har mulighed for det. Men der skal tit lægges meget tid og arbejde i at vælge de mest bæredygtige løsninger, og det kan være en jungle overhovedet at finde ud af, hvor man som privatperson skal lægge sit fokus. Derfor har vi en vision om at gøre det nemmere for almindelige mennesker at træffe bæredygtige valg, uden at skulle bruge en masse tid og kræfter, der i stedet kan bruges på og med de mennesker og aktiviteter, man holder af.

Vi har samtidig en vision for en verden, hvor det ikke kun er op til enkeltpersoner at tænke bæredygtighed, men hvor virksomheder tager ansvar, og er med til at drive de gode løsninger. Hvor alle mennesker har deres grundlæggende behov dækket, og har mulighed for at udleve deres drømme. Vi drømmer om og arbejder for en verden i bedre balance i forhold til menneskehedens ressourceforbrug, og hvor vi, som global civilisation, ikke bruger flere ressourcer end vi kan hjælpe planeten med at gendanne. Dette er en tilgang der fordrer ansvarlighed omkring vores plads og vores gøren på vores grønne Jord, og her mener vi, at virksomheder spiller en væsentlig rolle, da det er virksomhederne, der hovedsageligt udvinder og håndterer de råstoffer og aktiver, der former alle de produkter, vi omgiver os med.

Vi ser vores rolle som en inspiration og motivation for både danskerne og andre virksomheder til at nytænke virksomheders rolle i samfundet. Vi mener nemlig, at virksomheder bør have meget mere fokus på omtanke for naturen, for planeten og for dem, der har det sværest i samfundet.

Mission

Missionen er at gøre det nemt for almindelige mennesker at være en del af den positive forandring, uden at skulle betale ekstra og uden ekstra besvær, og på den måde gøre Danmark og verden mere bæredygtig - helt automatisk, med deres valg af teleselskab. 

Derfor leverer vi en helt almindelig ydelse i form af mobiltelefoni, men hvor overskuddet går til en lang række velgørende formål, der på hver sin måde er med til at imødekomme nogle af de udfordringer, vi ser i verden. Der findes allerede en masse organisationer, der har gode løsninger, og vores fokus er på at hjælpe dem med deres vigtige arbejde.

Vi har valgt at lade vores kunder bestemme fordelingen af pengene ved halvårlige afstemninger, så de får mulighed for at tage ejerskab for verdens udfordringer. Her får de anledning til at tage stilling til, hvilke løsninger der skal støttes, og på den måde søger vi at inspirere til refleksion over de problemstillinger, og i høj grad også de mulige løsninger, der præger vores samtid og vores fælles fremtid.

Mission 2.0 - missionen udvidet

Det er forhåbentlig tydeligt, at vores vision og mission ikke begrænser sig til telefoni og teleselskaber. For os handler det ligeså meget om at at sprede budskaber om nye måder at leve mere bæredygtigt og nye måder at tænke virksomhed, penge og forretning på. Derfor har vi også startet GreenTown - Danmarks bæredygtige markedsplads, hvor man kan finde et bredt udvalg af de mest bæredygtige produkter i Danmark indenfor en lang række kategorier. Det er helt i tråd med visionen om at gøre det nemmere for danskerne at træffe bæredygtige valg i deres hverdag. Alt overskuddet fra markedspladsen går til at plante skov i tredjeverdenslande, for motivationen her handler også om, ligesom i GreenSpeak, at gøre verden mere bæredygtig - ét skridt ad gangen.