
FAQ
Her finder du svar på nogle af de mest almindelige spørgsmål.
Du er selvfølgelig altid velkommen til at skrive til os på vip@greenspeak.dk eller ringe til os på 71 79 71 79
Generelt
Du kan blive kunde på to måder:
1: Du vælger den pakke, du ønsker og følger bestillingsflowet.
2: Du ringer til kundeservice, der altid sidder klar til at hjælpe dig.
Det er en fordel, at du har SIM kortnummeret klar. Det er det lange nummer, der står på dit SIM kort.
Telefon: 71 79 71 79
Åbningstid: Alle hverdage: 09:00 – 16:00
Email: vip@GreenSpeak.dk
Tip 1: Det er vigtigt, at du IKKE opsiger din gamle aftale, hvis du gerne vil beholde dit telefonnummer.
Tip 2: Vælger du at få et nyt nummer hos GreenSpeak, skal du selv huske at opsige dit gamle telefonnummer.
Er din mobilkonto i minus, skal du tanke kontoen op manuelt så den kommer i plus.
Vent derefter 5 minutter og genstart telefonen.
- Hvis du gerne vil undgå fremtidige spærringer, kan du med fordel slette det tilmeldte betalingskort og tilmelde det igen.
Når man tilmelder et betalingskort på ny, bliver kortet tilmeldt de automatiske optankninger, så vi kan trække for dit forbrug.
Afhængigt om du har en DK eller EU pakke skal man tanke data op med forskellige koder.
Den billigste metode at skifte til en pakke med mere data inkluderet.
* Når man skifter til en større pakke, sker skiftet med det samme og man betaler kun differencen divideret ud i det resterende antal dage i måned.
* Vil du tilbage på en billigere aftale næste måned, kan du lige efter bestillingen af den større pakke, bestille nedgraderingen til den mindre/billigere pakke - Nedgradering sker nemlig til først kommende månedsskifte.
Den dyre metode er at tilkøbe via datapakker via SMS, se nedenfor.
- Er du på en DK pakke.
DK pakke Data TopUp:
- 5 GB koster 49 kr. 9 GB koster 99 kr. og 20 GB koster 149 kr.
- Data topUp gælder data i DK i indeværende måned.
- SMS til 1264
- I beskeden skriver du enten 5GBDK 9GBDK eller 20GBDK
- Har du en EU pakke.
EU pakke data TopUp:
- 5 GB (DK/EU data) koster 49 kr.
- 9 GB (DK/EU data) koster 99 kr.
- 20 GB (13 EU DATA) koster 149 kr.
- Data topUp gælder indeværende måned.
- SMS til 1264
- I beskeden skriver du enten 5GBDATA, 9GBDATA eller 13GBDATA
- Har du en World pakke "43 Europæiske lande + USA, Canada, Tyrkiet og Thailand"
World pakke data TopUp:
- 5 GB (DK/EU/World data) koster 49 kr.
- 9 GB (DK/EU/World data) koster 99 kr.
- 20 GB (13 EU/World DATA) koster 149 kr.
- Data topUp gælder indeværende måned.
- SMS til 1264
- I beskeden skriver du enten 5EKSTRA, 9EKSTRA eller 13EKSTRA
Din telefonsvarer er automatisk slået til. Dine opkald vil automatisk gå på telefonsvare, når du er optaget, har slukket mobilen eller du er uden for dækning.
Ring 60 500 000 for at aflytte din Telefonsvarer.
Har du ikke brug for din telefonsvarer, kan du nemt og enkelt slå den fra. Du kan til enhver tid slå den til igen.
Slå telefonsvarer fra:
- Sluk for mobildata og WIFI så telefonen ikke har adgang til internet.
- Ring op til ##002#
- Tænd for mobildata og WIFI igen.
Slå telefonsvarer til igen.
- Sluk for mobildata og WIFI så telefonen ikke har adgang til internet.
- Ring op til **004*+4560500000#
- Tænd for mobildata og WIFI igen.
Telefonnummeret er: +45 60 50 00 00
Når du får en SMS om at der er en besked til dig, kan du blot ringe op til det nummer som SMS´en er sendt fra.
Standard ringetid inden telefonsvareren går i gang er 30 sekunder. Dette kan forlænges op til 30 sekunder.
Mulige ringetider er 15, 20, 25 eller 30 sekunder.
Du kan ændre ringetiden til 30 sekunder ved at:
- Sluk for mobildata og WIFI så telefonen ikke har adgang til internet.
- Ring op til **61*60500000*11*30#
- Tænd for mobildata og WIFI igen.
Du aktiverer "banke på" ved at indtaste følgende på mobilen:
- Sluk for mobildata og WIFI så telefonen ikke har adgang til internet.
- Ring op til *43#
- Tænd for mobildata og WIFI igen.
For at fjerne "banke på":
- Sluk for mobildata og WIFI så telefonen ikke har adgang til internet.
- Ring op til #43#
- Tænd for mobildata og WIFI igen.
Når et opkald ”banker på” kan du vælge at gøre fire ting:
- Afvis opkald: Tast 0 og ring op
- Afslut samtale og besvar banke-på opkald: Tast 1 og ring op
- Sæt samtale på hold og besvar banke-på opkald: Tast 2 og ring op.
For at skifte mellem samtalerne skal du også taste 2 og ring op. - Ignorer banke-på opkald, så går opkaldet videre til telefonsvarer (hvis den er slået til).
Ja, du kan sagtens beholde dit telefonnummer. Her er det blot vigtigt, at du IKKE selv opsiger din gamle aftale. Det sørger vi for, når du vælger at skifte dit nummer til GreenSpeak.
Det kan du gøre på to måder:
1: Du kan vælge den pakke, du ønsker og følge bestillingsflowet.
2: Du kan ringe til vores kundeservice, der altid sidder klar til at hjælpe dig.
Det er en fordel, at du har SIM kortnummeret klar. Det er det lange nummer, der står på dit SIM kort.
Telefon: 71 79 71 79
Åbningstid: Alle hverdage: 09:00 – 16:00
Email: vip@GreenSpeak.dk
GreenSpeak har valgt Telenor som vores leverandør. Telenor er et af Nordens største teleselskaber og har mange års erfaring på telemarkedet. Telenor og Telia har slået deres netværk sammen, hvilket giver vores kunder en super god dækning og et godt, stabilt netværk.
Nej, dit telefonnummer og dit gamle abonnement vil virke indtil dit nummer overgår til GreenSpeak. Dit GreenSpeak-abonnement begynder først, når du er færdig hos din nuværende udbyder. Derfor vil der heller ikke være overlap i regninger eller dobbeltregning.
Vælger du at få et nyt nummer, skal du selv huske at opsige din gamle aftale.
Det kan tage fem hverdage fra du bestiller, inden dit nye SIM kort ankommer.
Ja, alle får tilsendt et 3-i-1 SIM kort, så vi er sikre på, at det passer i alle slags telefoner.
Ja, det kan du sagtens. Har du valgt en pakke med data, vil den fungere upåklageligt i en iPad eller tablet.
Tip: Hvis du har en SmartPhone, kan telefonen ofte bruges som en WiFi router. Det vil sige, at du ikke behøver at have et separat abonnement til din tablet, iPad eller computer.
Tip: Inden du kan sætte et SIM kort i en router, skal PIN koden deaktiveres/slukkes. Det kan gøres ved at sætte SIM kortet i en telefon og via telefonens menu/indstillinger finde stedet hvor du slukker/tænder/ændrer PIN koden.
Søg eventuelt på Google efter en vejledning f.eks. "iPhone PIN kode"
SIM-kort-nummeret – også kaldet ICCID – finder du på det lille chip-kort, der sidder i mobiltelefonen. På de fleste mobiltelefoner skal du tage SIM-kortet ud af telefonen for at aflæse nummeret, der består af mellem 11 og 20 cifre.
Aflæs SIM-kort-nummer på mobilen:
På iPhone, iPad og Windows Phone kan du aflæse SIM-kort-nummeret direkte i telefonens indstillinger.
På Android-mobiler kan du desværre ikke finde SIM-kort-nummeret direkte på telefonen. Du er derfor nød til at finde nummeret på selve SIM kortet eller på "Min konto" hos din nuværende udbyder.
iPhone og iPad: Tryk på Indstillinger, Generelt og til sidst Om. SIM-kort-nummeret står ud for ICCID.
Skulle du være uheldig at miste dit SIM kort, kan du bestille et nyt ved at kontakte kundeservice. Telefon: 71 79 71 79 Alle hverdage: 09:00 – 16:00
Mail: vip@greenspeak.dk
Du kan også spærre det gamle SIM kort via Min konto for at undgå misbrug. Det kan selvfølgelig åbnes lynhurtigt igen, hvis du finder telefonen.
Vi producerer ikke fysiske varer, foruden SIM kort, så i den forstand udleder vi ikke CO2, men vores hjemmeside og brugen af denne er selvfølgelig CO2 neutral. Se certifikat her.
Vores hjemmeside hostes derudover hos Simply, som er en del af Team.Blue hvis server farme kun bruger vedvarende energi.
Så strømmen vores hosting firma bruger, er fra vedvarende energi og GreenSpeak Co2 kompensere der ud over via https://www.ingenco2.dk/
Info fra Simply
I vores datacenter sørger vi for lavest mulig energiforbrug, da det jo samtidig betyder lavere driftsomkostninger for os. Derudover investerer team.blue, som vi jo er en del af, i bæredygtig strøm - du kan læse mere om det her https://www.mynewsdesk.com/dk/team-punktum-blue/pressreleases/stor-dansk-it-virksomhed-ser-groent-3052741
Udover det kan man ikke som sådan regne strømforbrug ud for et enkelt webhotel, men det er noget vi i hvert fald har sat mere fokus på, og det at vi kun hoster i Danmark, gør også dette til en nemmere opgave. Se evt. også https://www.simply.com/dk/support/faq/general/43/
Læs med her, hvis du vil høre mere om hvilke forholdsregler, du kan tage for at undgå svindelnumre via telefonen. Vi gennemgår seks tips i samarbejde med netkablet.dk.
1. RING IKKE TILBAGE TIL ET NUMMER, DU IKKE KENDER
Hvis du ikke kender det nummer, der har forsøgt at kontakte dig, er en god tommelfingerregel, at du ikke skal ringe tilbage. Det gælder især, hvis du kan se, at nummeret stammer fra et andet land end Danmark.
2. UNDGÅ AT OPGIVE PERSONFØLSOMME OPLYSNINGER OVER TELEFONEN
Du har sikkert hørt det før, men det kan ikke siges nok gange. Du må aldrig opgive personfølsomme oplysninger over telefonen, og særligt hvis det er personer, du ikke kender.
Svindlere har mulighed for at opsnappe disse data, og så opstår problemet. Telefonsvindlerne er oftest ude efter dine penge, og jo flere oplysninger svindleren kender om dig, jo nemmere er det for vedkommende at snyde dig, eller udgive sig for at være dig.
3. UNDERSØG NUMRE, DU IKKE KENDER
I forlængelse af det første råd i denne guide bør du altid tjekke numre, du ikke kender, inden du eventuelt ringer nummeret op igen. Det kan du gøre på forskellige måder, blandt andet ved hjælp af siden ukendtnummer.dk, på krak.dk eller Google.
4. UNDGÅ AT FÅ DIT NUMMER VIST PÅ OFFENTLIGE SIDER
Er dit nummer offentligt tilgængeligt, er det nemmere for svindlere at få kontakt til dig.
Undgå derfor at have dit nummer offentligt stående på eksempelvis din Facebook-side, og giv kun nummeret til folk, du rent faktisk gerne vil modtage opkald fra.
5. IGNORER SPAMOPKALD
Nogle mennesker oplever at blive kontaktet mange gange om dagen af svindlere, der prøver at få hul igennem. De fleste mister dog interessen, hvis du over en længere periode ikke reagerer på deres henvendelse.
Bliver du netop nu kimet ned, skal du så vidt muligt undlade at tage telefonen. Så mister de interessen for dit nummer, og efter noget tid vil opkaldene formodentlig stoppe.
6. BLOKER SPAMOPKALD
Du har også mulighed for at blokere for bestemte opkald. Det kan du gøre via en app eller ved hjælp af softwaren på din smartphone. På Internettet findes forskellige guides til, hvordan du specifikt på din telefon kan blokere for indgåede opkald fra bestemte telefonnumre.
En god app er Truecaller, der netop arbejder med at identificere numre, som anvendes til fup og spam, og de viser dig hver gang der ringer et nummer de har markeret som spam.
EU
Den nye EU roaming-lovgivning pr. 15/6-2017 gør, at hvis din aftale kan benyttes i EU/udlandet skal du frit kunne benytte inkluderet taletid og data som om du var i Danmark.
For at du kun skal betale for at have adgang til tale og data i udlandet, hvis du har brug for det, har vi indført 2 typer abonnementer.
DK-abonnementerne – kan kun bruges i Danmark.
EU Roaming-abonnementerne – kan bruges i hele verden, og indeholder tale, sms/mms og data, der kan bruges i Europa uden ekstra omkostninger.
Med EU-abonnement kan du bruge dit abonnement i Europa uden at skulle betale ekstra. Har du et EU-abonnement, har du det antal timer, som er inkluderet i din pakke, samt fri SMS og MMS til rådighed i hele Europa.
Du kan samtidig bruge en del af den data, der er inkluderet i dit abonnement, når du befinder dig i EU – mængden beregnes ud fra ’Fair usage policy ’ (se beskrivelse nedenfor)
Du vil modtage en sms, når du har brugt 80% af din EU-data og en yderligere sms, når du har brugt det hele. Herefter lukkes der ned for data-brug, medmindre du vælger at tilkøbe ekstra. I den sidste sms vil der være en guide til at tilkøbe mere data.
Emojis i SMS kan bestå af op til 90 tegn og da en SMS maks kan bestå af 160 tegn vil en SMS med en eller flere Emojis bliver opdelt i flere SMS'er, der hver bliver opkrævet separat.
Det anbefales at man skifter til en roaming aftale mindst 24 timer inden afrejse, da vi ellers ikke kan garantere, at det virker i udlandet.
Hvis du har glemt det, kan det godt lade sig gøre, man skal efter skiftet blot følge denne guide.
1: Aktiver dataroaming i telefonens indstillinger. (Kun ved ophold i Europa)
2: Slå automatisk valg af netværk fra.
3: Vent et par minutter til at telefonen har lavet en oversigt over lokale netværk i området.
4: Vælg et lokalt netværk manuelt.
5: Genstart telefonen.
Virker det ikke første gang, så vent en times tid og følg guiden igen.
* I enkelte tilfælde kan det tage op til 24 timer før skift mens man opholder sig i udlandet træder i kraft - Derfor kan det være at man skal følge guiden flere gange og på forskellige tidspunkter.
Har du spørgsmål eller brug for hjælp til at skifte pakke, så skriv til vip@GreenSpeak.dk eller ring til os på 7179 7179.
Hvis du bruger al din inkluderede data, vil vi lukke for dataen, så du undgår en stor ekstra regning. Ønsker du at tilkøbe yderligere data, skal du blot følge den guide, du modtager på sms, når din inkluderede data er opbrugt.
Nej, dette er ikke inkluderet.
Hvis du ringer fra Danmark til et andet EU land, så gælder almindelige udlandspriser. Se priserne her
Hvis du har et EU-abonnement, får du en SMS med informationer om rammerne for din aftale, når din telefon registreres på et udenlandsk netværk. De angivne priser er for forbrug, der overstiger det, du har inkluderet i din pakke.
Det er vigtigt, at du tilmelder dig mindst 24 timer inden afrejse fra Danmark.
Har du brug for hjælp til skiftet, Så kontakt os på vip@GreenSpeak.dk eller ring til os på 7179 7179.